Återkoppling av din och dina barns uppfattningar om vår verksamhet är värdefulla för oss. Om du vill klaga, föreslå förbättringar eller ge beröm kan du vända dig till personalen eller skolans/förskolans rektor. Om du inte vill prata med personalen eller rektor eller om du inte tror att de kan lösa ditt problem kan du vända dig till verksamhetschefen på Metapontum För att lämna ett skriftligt klagomål eller förbättringsförslag kan du skriva ut och fylla i blanketten nedan.
Rutiner kring klagomålshantering
Klagomålshanteringens syfte
Klagomål anses som ett bra tillfälle till förbättring av verksamheten i enlighet med skollagen 4 kap 8§ där huvudmannen skall ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål.
Vidare är klagomålhanteringens syfte att:
Omfattning av och innehåll i inkomna klagomål utgör -såväl i uppföljning av enskilda ärenden som i övergripande analys – en viktig del av förskolans kvalitetsarbete för både ledningen och huvudmannen. Förskolan har skriftliga rutiner för klagomål som meddelats alla berörda. Dessa innehåller om förskolans interna ansvarsfördelning för hur klagomål tas emot, utreds och åtgärdas på enhetsnivå, hos ledningen och hos förskolans huvudman.
